konflikty na pracovišti a jejich zvládání

Konflikty na pracovišti jsou běžným jevem, protože dochází k blízké komunikaci mezi lidmi, kteří jsou různí, mají různé zkušenosti, postoje, preference. Konflikty mezi lidmi nejsou nutně negativním jevem. Konflik obvykle odhaluje nespokojenost nebo nějakou nedostatečnost, která má tak příležitost být uchopena a řešena. Taky se konflikty na pracovišti  můžou stát užitečným zdrojem pro změnu a posun, uchopí-li se profesionálně.

Mnohdy se díky konfliktům na pracovišti “pročistí vzduch” nebo se přijde na dlouhotrvající nespokojenost nebo se identifikuje nedostatek v procesech. Konflikt není nepřítel, naopak, je to učitel, chce-li se zúčastněným učit novým dovednostem.

Pro efektivní zvládání konfliktů na pracovišti je ovšem taky potřeba být profesionálně připravený. Mnoho manažerů má tendenci se konfliktům na pracovišti vyhnout, nechat je “nějak dopadnout” nebo vyzvou své podřízené, ať si konflikty vyřeší mezi sebou sami.

Nevyřešené konflikty na pracovišti jsou často zdrojem zbytečných dalších obtíží v komunikaci a ve vztazích. Dobře uchopený, zvládnutý a uzavřený konflikt naopak vede často k posunu ve vztazích a tím pádem ke zlepšení spolupráce.

 

 

  • Poslední komentáře

    • Osobní galerie

      20130706_095528-jpg 14109_1449906327320_3188791_n-jpg 26498_1425451555966_7288148_n-jpg 26498_1426795189556_6673732_n-jpg 34082_1556497512033_7854924_n-jpg 46309_4775346181238_749679650_n-jpg 65035_10200280796602235_420529762_n-jpg 166583_1867565328534_4108084_n-jpg 167223_1867555048277_3803212_n-jpg 320403_4842250093794_1545645029_n-jpg 580989_4842275414427_737541512_n-jpg 601768_10202216103143689_762463274_n-jpg