Firemní poradenství
Firemní poradenství se zdánlivě jeví být separátní kapitolou. Já jej však zde umistňuji záměrně, protože firma je systém, podobně jako například rodina. Ve firmách pracují lidé, vytvářejí vztahy, komunikují. V práci mnoho lidí tráví významnou část svého dne i života. A tak je velmi důležité, co se tam odehrává, jak se komunikuje.
Manažeři mnohdy v komunikaci se spolupracovníky používají zlozvyky, které si neuvědomují. Objevují se předsudky, manipulace, mobbing, strach, demotivace, somatické potíže kvůli práci, nízká efektivita řízení, nejistota, absence podpory a pochvaly a spoustu dalších neduhů.
Často jde o nevědomé chování. I když dnes je trh plný manažerských i zaměstnaneckých tréninků, přece se pořád manažeři necítí na svých pozicích plně sebejistě a zaměstnanci se necítí plně svobodně. Mnozí ani nevědí, co je to například mobbing, jak se projevuje manipulace a jak s ní naložit. Vše potřebné se ovšem dá naučit.